COMUNICAT 28S VAGA: Per una educació al servei del poble!

Davant el moment excepcional que vivim, els darrers dies els carrers i les places han estat inundats de gent, i les estudiants hem pres partit de la mobilització popular ocupant l’edifici històric de la UB com a símbol de resistència a les opressions que ha afrontat constantment el nostre poble. Som hereves de les lluites que ens precedeixen, perquè solament sabent d’on venim podrem decidir on anem.

Venim de La Caputxinada: exemple de dignitat, resistència, apoderament i antifeixisme, de la primera Assemblea Lliure d’Estudiants: perquè sabem que la República neix de baix, de les assemblees i l’organització col·lectiva.

Venim de la lluita contra Bolonya i de la lluita contra el 3+2: el Moviment Estudiantil fa anys que lluita i seguirà lluitant fins aconseguir l’educació que volem.

Embat rere embat, el moviment estudiantil ha estat sempre a l’alçada dels moments polítics decisius pel nostre poble i ha sortit als carrers en defensa dels drets i les llibertats col·lectives: aquesta no serà diferent. Aquesta vegada, més que mai, les estudiants volem ser al costat del poble, liderant colze a colze el procés de ruptura que ens portarà a la construcció d’un nou model de país, on l’educació serà sens dubte el pilar fonamental per fer d’aquest un territori de persones lliures. Serem lliures perquè serem nosaltres les qui decidim quin sistema eductiu volem als Països Catalans: completament públic, de qualitat, coedicatiu, en català i al servei de les classes populars.

Durant una setmana hem estat incansables, hem mantingut una mobilització sostinguda per combatre la repressió de l’Estat Espanyol arreu del territori i hem fet front als abusos de manera pacífica i organitzada. Ells però, no recularan, i nosaltres no renunciarem a autodeterminar-nos per construïr l’educació que volem. Per això cal que seguim: cal que buidem definitivament les aules i sortim als carrers per guanyar la independència.

Sabem que davant l’escenari decisiu en què ens trobem serà només la resposta popular unida i organitzada la que ens permetrà guanyar el referèndum i la República, i és per això que des del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans convoquem a una VAGA GENERAL EDUCATIVA pel proper 28 de setembre.

Ara ens toca a nosaltres: estudiant, organitza’t, mobilitza’t: suma’t a la vaga.

Per una educació al servei del poble, guanyem la independència!