Comunicat del SEPC en relació a les detencions

Durant el dia d’avui, 8 de maig de 2017, els cossos policials dels Mossos d’Esquadra han detingut a 3 companyes militants del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans, una d’elles també militant de l’organització juvenil d’Arran. Les detencions s’han anat realitzant durant el dia, en els llocs on es trobaven les respectives persones, evidenciant la voluntat de persecució del moviment estudiantil.

Aquestes detencions no es produeixen casualment: es produeixen en el marc d’una setmana de mobilitzacions convocades pel moviment estudiantil. Un marc que contempla una vaga i una gran manifestació aquest dijous dia 11 de maig a les 18:30 a Pl. Universitat.

Es produeixen, també, en el marc d’un curs de lluita per la rebaixa del 30% de les taxes universitàries i l’equiparació de preus de màster i de grau. Una demanda aprovada pel Parlament de Catalunya que ni el Govern i la Secretaria d’Universitats s’han dignat a escoltar.

Davant d’aquests fets, des del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans denunciem l’actuació repressiva dels Mossos d’Esquadra que, a dos dies d’una gran mobilització, han decidit atemorir-nos detenint-nos de manera arbitraria. Una actuació que respon a les dinàmiques, ja conegudes, de desarticular i desmobilitzar a aquelles que lluiten dia a dia per una educació pública i de qualitat. Una actuació que ens recorda a d’altres casos repressius com Som 27 i més de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Els fets mateixos evidencien quina ha de ser la nostra resposta i, avui més que mai, cridem a la mobilització popular. Les intencions de crispació no podran amb la força d’aquelles que hem decidit lluitar per la pública. Seguim exigint passes per part del Govern i la SUR, i aquest dijous ens tindran als carrers.

Organitzades, revertim la repressió, l’ofensiva continua!

SEPC, Alerta Solidària, dia 8 de maig del 2017, Països Catalans.