Comunicat en relació al naixement d’“Erguer. Estudantes da Galiza”

El passat dissabte 5 de març va culminar el procés de confluència de les diferents organitzacions estudiantils revolucionàries de Galícia –Agir, Comités i Liga Estudiantil Galega–, donant lloc al naixement de la nova organització unitària Erguer. Estudantes da Galiza.

L’Assemblea Nacional Constituent del dia 5, “Libera e transforma Galiza desde as aulas” , posava el punt i final al procés de confluència “Asambleas de Base”, 6 mesos després del seu inici. Així mateix, aquesta fita resulta un punt d’inflexió històric pel Moviment Estudiantil gallec i pel moviment independentista i popular de Galiza, doncs significa la consecució d’una organització unitària que aglutina les estudiants independentistes i revolucionàries de Galiza en una sol marc organitzatiu referent.

Erguer. Estudantes da Galiza comparteix amb el SEPC no només les lluites més immediates que afrontem les estudiants catalanes, com la lluita contra el 3+2 i la LOMQE, sinó també la lluita per un marc educatiu propi, per una educació popular, pública, antipatriarcal i de qualitat. La lluita per la independència de les nostres nacions és també un llaç que ens uneix a ambdues organitzacions.

En el context polític actual, amb el procés independentista endegat al Principat de Catalunya i el dret a l’autodeterminació obrint-se pas a la resta de nacions oprimides de l’Estat, considerem de vital importància que l’estudiantat independentista i revolucionari s’organitzi i es doti d’eines útils i efectives per fer front als atacs del capitalisme, de l’Estat espanyol i del patriarcat, als quals estem sotmeses dia rere dia, i per poder incidir políticament en tots els processos populars en marxa arreu.

Per tot això, des del SEPC ens alegra molt poder fer arribar aquesta fraternal salutació i felicitació pública a les nostres companyes de Galiza. De ben segur que ens trobarem en aquest camí cap a la nostra llibertat i cap a una educació del poble i per al poble.

Des dels Països Catalans i Galiza: per una educació pública, popular, antipatriarcal i de qualitat!

Visca la lluita de l’estudiantat gallec!

Galiza Ceive!