[Comunicat] Consideracions davant l’acord entre CUP-CC i Junts pel Sí.

El passat dia 9 de gener, la CUP – Crida Constituent i Junts Pel Sí arribaren a l’acord parlamentari que hem pogut anar coneixent en detall durant els darrers dies. Artur Mas, finalment, ha fet un pas al costat. Així, n’ha resultat l’elecció de Carles Puigdemont com a nou President de la Generalitat i la formació del nou govern per uns 18 mesos de transició cap a la República Catalana.

Recordem, a més, que l’acord ha inclòs els tres eixos negociats tals com el pla de xoc, el procés constituent i la ruptura per la independència.

Davant dels compromisos presos per la CUP – Crida Constituent en relació a la garantia de l’estabilitat parlamentària i l’enfortiment de l’acció de govern per la propera legislatura, emmarcats en l’etapa política que s’obre a continuació, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans desitgem fer les següents consideracions:

En primer lloc, remarquem la transparència i la solidesa democràtica que han caracteritzat en tot moment els processos de presa de decisions al si de la CUP – Crida Constituent. L’arribada a aquest acord, i la progressió en els diversos passos que l’han precedit, s’han fet en base a una participació radicalment democràtica.

En segon lloc, celebrem que la Conselleria d’Educació de la Generalitat ja no sigui liderada per Irene Rigau. Ara bé, la nova consellera és Meritxell Ruiz, ex-directora general d’Atenció a la Família i a la Comunitat Educativa i, entre d’altres càrrecs, entre els anys 2003 i 2006 assessora de serveis financers a la Caixa d‘Estalvis i Pensions de Barcelona.

La figura que liderarà aquesta Conselleria també va col·laborar en l’articulació de la ja coneguda LEC (Llei d’Educació de Catalunya). Juntament amb l’aplicació de la LOMQE (Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa) als centres educatius, la desobediència d’aquesta darrera i la confrontació amb la primera són ineludibles si volem bastir una nova educació per la nova República. Ni LOMQE, ni LEC.

Finalment, com a organització estudiantil de l’Esquerra Independentista reiterem el ple suport a les militants i diputades de la CUP – Crida Constituent en aquesta nova etapa que s’ha obert al nostre davant. En aquest sentit, no esperem que el simple relleu a la cúpula de la Conselleria d’Educació impliqui o faciliti, almenys d’entrada, un gir de les polítiques educatives; la progressió cap a la República catalana demana, en matèria educativa, tota la nostra potència mobilitzadora i constructiva com a estudiants organitzades i, en l’àmbit de l’acció parlamentària i institucional, que les línies educatives que es tracin aspirin a trencar amb el possible continuisme que plana sobre el nou govern.

Perquè la República catalana sigui possible, una nova educació és necessària.

República Catalana

Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans,