Comunicat del SEPC UdG respecte a les eleccions a Claustre 2014 (sector estudiants)

Des del SEPC entenem necessari la participació en tots els fronts, i les eleccions en són un de rellevant. Entrar als òrgans de govern serveix per a portar la veu dels estudiants a tot arreu i fer arribar les reivindicacions populars; més enllà de l’encaix limitat del marc institucional.

El SEPC hem presentat a 19 candidates i totes han sortit escollides. Utilitzarem aquestes claustrals per reivindicar l’ensenyament que volem.

La campanya electoral ha transcorregut sense incidències excepte el boicot patit per part d’algunes persones d’una candidatura de l’EPS; en forma de calúmnies per les xarxes socials i el fet de tapar cartells nostres posant-ne damunt dels seus.

Destaquem que en algunes facultats no s’ha presentat ningú i en d’altres hi ha hagut poca participació. Això demostra un fet que ve d’arrel de que les estudiants no veuen la participació al Claustre i als òrgans com un espai de transformació de les seves condicions com a estudiants. Si no poden canviar pràcticament res d’allò important; és normal que estiguin desmotivades a l’hora de participar en comtesses electorals.

Pendent de l’escrutini definitiu, es parla d’un 5% de participació en aquestes eleccions; i en general, en les facultats on només hi havia un candidatura o era més senzill entrar; hi ha hagut menys participació; i a on hi havia més candidatures i “rivalitat”, la participació ha augmentat.

El SEPC ha estat la candidatura guanyadora de les eleccions amb 19 candidates escollides, seguida de la PUC amb 11, i de la CEFC amb 5. És un fet que ens confirma que la feina ben feta té resultats; tot i així, pensem que l’objectiu no és el vot cada dos anys; sinó que el conjunt d’estudiants es mobilitzin dia a dia per una universitat com cal. Si no hi ha un lluita a les aules i als carrers, la feina que es pugui fer al Consell d’Estudiants, al Claustre, al Consell de Govern o on sigui, no tindrà cap sentit. I a més, tampoc es podran aconseguir els objectius finals pels quals les representats del SEPC hem sortit escollides.

Emplacem a la resta de candidates escollides a treballar, en breu, conjuntament per una universitat millor, i que es doti de tot el sentit els òrgans com el Consell d’Estudiants. Només des d’un front comú i contundent es podrà respondre a les inquietuds que tenen les estudiants i a tot allò que els afecta dia a dia. Si som acrítiques i seguim la lògica institucional, serem unes titelles més de les polítiques educatives que ens estan atacant a les estudiants catalanes.

Per una universitat pública, de qualitat, popular, antipatriarcal i catalana!

SEPC UdG,

Girona a 10 d’abril de 2014