Comunicat del SEPC respecte les passades eleccions al Claustre de la UPF

El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans i les Assemblees de Facultat guanyen les eleccions al Claustre de la Universitat  Pompeu Fabra!

El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans i les Assemblees de Facultat han sigut la força guanyadora a les eleccions dels representants dels estudiants al Claustre amb 24 representants escollits. Ha sigut la força guanyadora a les Facultats de Ciències Polítiques i Socials, Comunicació, Humanitats, Traducció i Interpretació i l’Escola Tècnica Superior.

Primer de tot donar les gràcies a totes les companyes que han votat per la dignitat, pel pensament crític, per la participació política de base i per la defensa dels drets de totes les estudiants. Aquelles que  no claudicarem per tal que siguem les estudiants de les classes populars, les que patim les conseqüències d’una oligarquia espanyola i catalana que s’enriqueix gràcies a nosaltres, les que decideixin sobre si mateixes. Aquelles que no acceptarem marxar del nostre país per poder trobar una feina digna ni renunciar a la nostra formació acadèmica de qualitat, en la nostra llengua i al servei del nostre poble  com a conseqüència de la mercantilització del sistema universitari català. Aquelles que des de la lluita feminista no tolerarem les diferents expressions del patriarcat al nostre centre: ni publicitat sexista, ni pressió estètica ni menyspreu pel fet de ser dones, lesbianes o trans.

El creixement del conjunt del moviment estudiantil, la defensa dels drets de totes les estudiants i la lluita duta a terme durant tot aquest curs s’ha vist reflectida en els resultats d’aquestes últimes eleccions. El naixement i la feina feta per l’assemblea de dones feministes, la continuació aquest curs de la campanya  “Recuperem el que és nostre”  engegada l’any passat per les assemblees de facultat i el SEPC que s’ha vist reflectida en les mocions a l’últim Claustre i la creació del Comitè de Vaga són el nostre aval que demostra que seguirem defensant, dia rere dia, que la lluita és l’únic camí.

Des d’aquí també volem felicitar la victòria rotunda del Comitè de Vaga, en aconseguir ahir una Mesa de negociacions fruit de la pressió exercida, per defensar mesures d’urgència per intentar frenar l’expulsió d’estudiants per qüestions econòmiques que ens recorda que els òrgans de la universitat només són una de les moltes eines que tenim per fer valer els nostres drets col·lectius.

Voldríem també felicitar a la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya – UPF pels 23 estudiants claustrals que han obtingut en aquestes eleccions, esdevenint la segona opció electoral en aquestes eleccions. Demanem doncs la responsabilitat política que això suposa, és a dir, la implicació d’aquests en la feina diària i de base en els diferents espais del moviment estudiantil de la Universitat Pompeu Fabra.

Des de tots els fronts continuarem lluitant perquè la dignitat sigui més forta que els seus privilegis. Seguirem gestant una nova educació, del poble i per al poble, perquè sigui l’embrió del nostre alliberament com a poble, classe i gènere.

Construïm una educació digna en una Terra Lliure!

Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans – Assemblees del Campus de Ciutadella i Poblenou.

Barcelona, Països Catalans, 28 de febrer de 2014.

Representants Claustrals

Facultat de Ciències Polítiques