PRIMER COMUNICAT DE VALORACIÓ #INCOMPETÈNCIES18

Avui, 6 de febrer, les estudiants de secundària del Principat s’han trobat amb el primer dia de les Competències Bàsiques.

Durant la realització de les proves, que durarà fins demà, des del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans hem convocat a fer un boicot actiu d’aquestes, per tal de mostrar el nostre rebuig més absolut al caràcter competitiu, mercantilitzador i exclusiu que caracteritzen les Competències Bàsiques. Ha sigut avui mateix, durant la realització del boicot, quanb les estudiants han topat, no tan sols amb l’evidència de la inoperativitat de les proves, sinó que també amb amenaces per part dels equips directius de diferents centres educatius.

Han estat molts els casos de pressió i coacció que han patit les estudiants que seguien el boicot. En centres com l’institut Joaquím Bau de Tortosa, des que es va fer pública la convocatòria han sigut constants els intents de desacreditar l’estudiantat que informava a la resta de companyes de la realitat, amb amenaces de fins a no poder optar al títol de la ESO.

En altres casos s’han vist les estudiant de secundària de Lleida, a les quals s’ha prohibit l’assistència a classe durant el dia de demà si es negaven a fer les proves, utilitzant el seu expedient acadèmic per fer xantatge.

Des del SEPC animem a totes les estudiants de secundària a seguir plantant cara a aquestes proves imposades i a seguir amb el boicot, així com exigim a les direccions dels centres que no intervinguin amb amenaces ni coaccions a les decisions de l’estudiantat, a més que informin del veritable objectiu de les proves i desmenteixin les falses repercussions que al no realitzar-les pot suposar.

Per tal de denunciar les situacions que l’estudiantat ha viscut avui i exposades aquí, convoquem una RODA DE PREMS demà 7 a les 10:30h a les portes a Ricard Vinyes a Lleida.

Demà, des de cada institut, seguirem amb el boicot. Les estudiants plantem cara a les competències bàsiques.

L’educació no és una competició!

6 de febrer de 2018, Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans